I AM YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Welcome & thank you for visiting...this is a place i share my life experience about health, natural supplement, kids and teaching.
I am Nurul Fakhriah. A wife, mommy to Firas&Hakim, daughter, sisters, teacher & friends.
Your Shaklee Distributor, ID 872787 at Kuantan, Pahang. Delivery throughout Malaysia..
Feel free to contact me for your orders & consultations
Call/SMS/Whatsapp : 012-9616611 | Email : mataketam18@gmail.com | Facebook : Nurul Fakhriah Rahman

Tuesday 30 July 2013

OMEGAGUARD : MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA

KELEBIHAN :

OMEGAGUARD diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Omegaguard juga merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omegaguard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3 DHA dan HDA.

MANFAAT UTAMA OMEGAGUARD :
  • Asid lemak Omega 3 merupakan asid lemak penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega 3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yg menyebabkan PMS dan membuatkan kulit licin dan kemerah-merahan.
  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok - DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi dan kepekatan darah dan melancarkan pengaliran dalam salur darah. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan tahap kolesterol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, asma, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.
  • Menentang kanser - mencegah kanser peparu, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh merangsang kesihatan hati selepas pembedahandan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) - paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yg membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.
  • Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan- Kajian membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk stabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental  termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, autism, kanak-kanak hyperaktif dan penyakit schizophrenia.


Untuk pesanan dan info :
Pengedar Sah Shaklee Anda 
Nurul Fakhriah | 012-9616611 (call/sms/whatsapp/wechat)

COD seluruh Kuantan, Pahang dan poslaju ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment