I AM YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Welcome & thank you for visiting...this is a place i share my life experience about health, natural supplement, kids and teaching.
I am Nurul Fakhriah. A wife, mommy to Firas&Hakim, daughter, sisters, teacher & friends.
Your Shaklee Distributor, ID 872787 at Kuantan, Pahang. Delivery throughout Malaysia..
Feel free to contact me for your orders & consultations
Call/SMS/Whatsapp : 012-9616611 | Email : mataketam18@gmail.com | Facebook : Nurul Fakhriah Rahman

Monday 22 July 2013

Eye Bag Menjadi Mimpi Ngeri Anda?

Mata adalah satu anugerah yang amat berharga bagi semua insan. Maka, ia harus dijaga dengan baik agar ia sentiasa kelihatan cantik dan terpelihara. Namun begitu, ada di kalangan kita yang kurang peka kepada penjagaan mata sehingga menimbulkan lingkaran gelap bawah mata yang dikenali sebagai eye bag.

Masalah ini membuatkan seseorang merendah diri dan kurang berkeyakinan untuk berhadapan dengan masalah sekeliling. Ada di antaranya selesa dengan memakai cermin mata bagi menutup masalah mereka. Sampai bila harus begitu, tanpa ada usaha untuk menhilangkannya.

Di sini saya senaraikan beberapa tips untuk menghilangkan eye bag :
  1. Air kosong ~ Minum air kosong mencukupi setiap hari sekurang-kurangnya 2 liter. Pengambilan air kosong sebanyak 2 gelas sangat digalakkan sewaktu bangun tidur dan sebelum tidur. Air tersebut akan disimpan di bawah mata dan disingkirkan menjadi urin. Jadi apabila anda kerap membuang urin, ia akan mengelakkan penyimpanan air di bawah mata seterusnya mengelakkan kewujudan eye bag.
  2. Timun/Uncang Teh ~ Amalkan sekurang-kurangnya 2 kali seminggu, meletakkan timun segar atau uncang teh yang telah digunakan untuk memelihara kesegaran mata seterusnya menghilangkan eye bag.
  3. Tidur~ Pastikan anda mempunyai masa tidur yang cukup. Kajian mendapati seseorang dewasa perlu tidur sebanyak 6 jam sehari.
  4. Gosok mata ~ Elakkan menggosok mata menggunakan jari telunjuk dengan kuat. I ni kerana kulit di bahagian mata sangat lembut dan sensitif. Jika gatal gunakan kapas dan disapu menggunakan jari hantu untuk menggosok mata.
  5. Pemakanan~ Kurangkan makanan berminyak, pedas dan berempah. Ini kerana makanan ini boleh menyumbang kepada kewujudan eye bag. Perbanyakkan makanan sumber protein dan buah-buahan segar seperti berries. Protein sangat perlu untuk sentiasa memperbaharui sel-sel dalam badan.
Semoga bermanfaat dan selamat mencuba!!!

Cadangan dari Shaklee : Pelihara mata anda dengan Carotomax, Energizing Soy Protein/Mealshakes & Enfusselle Eye Treatment

Hubungi Nurul utk info : 012-9616611




No comments:

Post a Comment