I AM YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Welcome & thank you for visiting...this is a place i share my life experience about health, natural supplement, kids and teaching.
I am Nurul Fakhriah. A wife, mommy to Firas&Hakim, daughter, sisters, teacher & friends.
Your Shaklee Distributor, ID 872787 at Kuantan, Pahang. Delivery throughout Malaysia..
Feel free to contact me for your orders & consultations
Call/SMS/Whatsapp : 012-9616611 | Email : mataketam18@gmail.com | Facebook : Nurul Fakhriah Rahman

Wednesday 21 August 2013

Berapa Jumlah Pengambilan Dietari Coenzyme Q10 yang kita perlukan?

Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari.




Tambahan lagi, keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia. Berdasarkan satu kajian penyelidikan, tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2% daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20.
Pelbagai faktor lain seperti diet tidak seimbang, pendedahan harian terhadap radikal bebas dan penggunaan sesetengah ubat-ubatan tertentu seperti dadah bagi merendahkan kolesterol boleh mengurangkan tahap CoQ10 di dalam tubuh. Justeru, pengambilan supplemen boleh membantu untuk mengekalkan zat makanan pada tahp selular yang penting dalam tubuh kita ini.

No comments:

Post a Comment